Leendő elsősöknek

Határtalanul

Energiahatékony Iskola 2019

Alapítvány

Adószámunk (az 1%-os felajánláshoz): A szegedi Tarjánváros III. Sz. Általános Iskoláért Alapítvány 19083632-1-06
Rendelkező nyilatkozat

eKréta belépés

NTP-TV-13 pályázat

emmi-logo

emmi-logo

ofi-logo

ofi-logo

Sakkpalota program

Ökoiskola

Fenntarthatósági témahét

Digangol

Új olvasmány feldolgozó óránkon a Róka és a kecske c. mesét dolgoztuk fel közösen a 3.b osztályos csoportommal angol órán.

Az óra elején a LearningApp webes alkalmazást használtam.  A gyerekek és én magam is nagyon kedvelem, s igazán hasznosnak találom az órákon, a segítségével a tanórák élvezetesebbek, élménydúsabbak. A gyerekek szívesebben jönnek az órára, s mindig várják az újabbnál újabb feladatokat, a rejtvényeket és a játékos feladatokat. Az olvasmányunkhoz konkrétan nincsenek fenn kész feladatok, így én magam készítem azokat. LearningApps tankockái véleményem szerint kiválóak egy nyelvi óra során, a játékosság nagyban megkönnyíti a nyelv elsajátítását.

Egy akasztófa játékkal indítottuk az órát, az előző órákon tanult szavakat kellett kitalálniuk a gyerekeknek, majd a kitalált szavakkal mondatot kellett alkotniuk. (https://learningapps.org/display?v=pzvmmvw8t17). Az akasztófa játék után szavakat, kifejezéseket csoportosítottak (https://learningapps.org/display?v=pqgtzwoqj17), s ezt követte a kedvelt Legyen Ön is milliomos játék, ahol tudásukkal sikerült nagy összegre szert tenniük. (https://learningapps.org/display?v=p9pa8teoc17).

A Róka és a kecske c. mese feldolgozásában a tankönyvünkhöz tartozó interaktív segédanyagot használtam. (Interactive Whiteboard Material – H. Q. Mitchell – Smart Junior 4 (MM Publications) – http://www.diplant-nyelvkonyvbolt.hu/?c=9789604782147).A mesét  e interaktív segédanyag segítségével mutattam be a gyerekeknek, itt videó film formában tudták megnézni, majd mondatról mondatra ismételni az olvasmány sorait, s ennek mintájára később elő is adni.

Az olvasmány további feldolgozásához ismét a LearningApps tankockáit használtam. A mese fontosabb mozzanatait ebben a feladatban raktuk sorba. (https://learningapps.org/display?v=paj37wght17). Melyik állat mondta a történetben csoportosítást is ügyesen megoldották (https://learningapps.org/display?v=ptr57eyzj17). Az óra végét pedig kép és szópárosítással zártuk csoportmunkában az általam készített interaktív segédanyag segítségével (https://learningapps.org/display?v=pct2q640k17).

Az óra nagy részében igyekeztem az IKT eszközöket használni. Sajnos a termemben nincs interaktív tábla, így projektor, számítógép és internet segítségével dolgozunk nap, mint nap. Emellett, az MM Publication Interactive táblás tananyaga segíti nagyban a munkánkat. Smart Junior 4 c. tankönyv és az interaktív segédanyaga általános iskola alsó tagozatának készült, a könyv nagyon vidám és jól szerkesztett modulokból áll, s eleget tesz a Közös Európai Nyelvi Referenciakeret nyelvi követelményeinek.

Azt gondolom, a tanítási óra elérte a kitűzött oktatási és nevelési célokat. Az óra nagyon jól sikerült. Véleményem szerint a gyerekek és az IKT eszközök segítségével sikerült egy jó hangulatú órát tartanom, az új anyag feldolgozásában a digitális segédanyagok sokat segítettek.

 

 

Bokros Hubertné