Leendő elsősöknek

Határtalanul

Energiahatékony Iskola 2019

Alapítvány

Adószámunk (az 1%-os felajánláshoz): A szegedi Tarjánváros III. Sz. Általános Iskoláért Alapítvány 19083632-1-06
Rendelkező nyilatkozat

eKréta belépés

NTP-TV-13 pályázat

emmi-logo

emmi-logo

ofi-logo

ofi-logo

Sakkpalota program

Ökoiskola

Fenntarthatósági témahét

Digirajz

Tananyag: Gótika és a mandala

Az óra típusa: új ismeretet közlő óra

Oktatási célok:

-       Tudja a tanuló önállóan alkalmazni az eddigi ismereteit.

-       Ismerje a színek jelentőségét, jellemeit.

-       Komponálás körbe

 

Az órához kapcsolódó kompetenciafejlesztési feladatok:

Feladat kompetenciák:

-       szövegértés

-       digitális eszközök használata

 

Tanulási kompetenciák:

-       szókincsbővítés

-       véleményalakítás képességének fejlesztése

-       az esztétikai érzék és ítélőképesség fejlesztése

-       a vizuális kommunikáció fejlesztése

-       a problémamegoldó gondolkodás fejlesztése

 

Szociális kompetenciák

-       egymás meghallgatása

-       stresszoldás

 

Eszközök: – Interaktív tábla (Smart)

-        tabletek

 

Az óra bevezető részén a múlt órai anyagot ismételtük interaktív tábla segítségével (activity toolkit). A tanulók megfelelő helyre húzták a gótikus templom részeit, majd külön válogatták a gótika és a román művészet jellemzőit (category sort-text). Motivációként a gótikus rózsaablakokhoz hasonló körformákat mutattam be, párhuzamokat kerestünk a rózsaablak formájával, majd mandalákat mutattam az IKT táblán. Ezután csoportokban dolgoztak, tableten keresőprogram segítségével keresték meg a válaszokat:

  1. csoport: Mandala eredete, jelentése
  2. Mandala szineinek jelentése: milyen színekre festjük a gyógyulás céljából festett mandalát?
  3. Mandala szineinek jelentése: milyen színekre festjük a tanulás segítségére készített mandalát?

 

A kérdések megbeszélése során digitálisan terveztünk mandalát a http://www.freegames.hu/flash/mandala.html oldal segítségével,  IKT táblán bemutattam, majd tableteken önállóan.

Gyakorlati feladat célkitűzése: saját mandala szerkesztése rajzlapon, ötletek gyűjtése interneten.

 

Az óra értékelése

Óra eleji ismétlés során indokoltnak látom a művészeti stílusok többszöri ismétlését. Digitális eszközöket ügyesen használták, egy esetben láttam némi hiányosságot. Internet használatakor örültem, hogy nem a legelső feladott oldalt nézték csak meg, több oldalról kerestek információt. A tanítási óra során a tanulók érdeklődését végig sikerült fenntartani köszönhetően az interaktív eszközök változatos használatával. Interaktív tábla használata során továbbra is hangsúlyt kell fektetnem a megoldások hangos kimondásához. Jól motiválható, példás osztály. A kitűzött feladatokat és célokat érzésem szerint sikerült elérnem.

Tapasztalataim szerint azoknál az osztályoknál, ahol az órákat IKT táblával felszerelt teremben tartom, mindig érdeklődéssel fordulnak a táblán elvégezhető feladatokhoz. A tábla használata lehetővé teszi a mozgást is az órán, pl. ülésrend szerint sorban válogatják a jellemzőket, csoportosítanak.

 

Tóthné Szabó Orsolya