Leendő elsősöknek

Határtalanul

Energiahatékony Iskola 2019

Alapítvány

Adószámunk (az 1%-os felajánláshoz): A szegedi Tarjánváros III. Sz. Általános Iskoláért Alapítvány 19083632-1-06
Rendelkező nyilatkozat

eKréta belépés

NTP-TV-13 pályázat

emmi-logo

emmi-logo

ofi-logo

ofi-logo

Sakkpalota program

Ökoiskola

Fenntarthatósági témahét

Digmagyar

Az órának az volt a célja, hogy A Pál utcai fiúk szereplőit, s a közöttük lévő viszonyokat jobban megismerjük, rendszerezzük a karaktereket.

Már az óraterv készítésekor tudtam, nagyon feszesen kell tartanom az időt, hogy minden általam tervezett feladat beleférjen az adott 45 percbe. Az elmúlt órákon beszéltünk a szerzőről, a mű keletkezéséről, műfajáról és idejéről. Minden órámon játékos feladatokkal alaposan átismétlem a gyerekekkel a már elsajátított tananyagot. Ezzel az a célom, hogy már az összefoglalást megelőzően komplex gondolkodásra ösztönözzem őket, az addig tanult ismereteiket rendszerezzem.

Az óra munkaformájának az egyéni feladatmegoldásokat választottam. Úgy gondolom, az adott csoporttal a bemutatóóra ebben a munkaformában volt a leghatékonyabb, és így tudtam minél több típusú feladatot bemutatni.

A learningapps.org weboldal nyújtotta applikációt használva állítottam össze a az óra anyagát. Már az órát megelőzően megnyitottam a feladatokat, illetve a saját fejlesztésű PowerPoint előadást (1. sz. melléklet), hogy ezzel megkönnyítsem a munkám.

Villámkérdésekkel kezdődött az óra, amit nagyon ügyesen oldottak meg a gyerekek (https://learningapps.org/display?v=pyn4eowhj17). Ezt követően a regény szerkezetével kapcsolatos párosító feladatot adtam fel nekik, amit szintén sikeresen abszolváltak (https://learningapps.org/display?v=p9w8obcmt17). Az óra pörgős volt. Ez köszönhető annak, hogy ezek a gyerekek már igazi digitális bennszülöttek, nem okozott nekik problémát az interaktív tábla kezelése. Másrészről óráimon már számtalanszor használtam a learningapps lehetőségeit, így a feladattípusok is ismerősek voltak a gyerekek számára. A grund felépítését az előző órán tárgyaltuk, így az ehhez kapcsolódó feladatot villámgyorsan kitöltötték (https://learningapps.org/display?v=pe2qazm9t17).

Ekkor jutottunk el az óránk fő tárgyához, a szereplőkhöz. A szókeresőt (https://learningapps.org/display?v=ppk88kjwk17) nyomtatott formában is megkapták a gyerekek, a táblánál ellenőriztük. Ezt követően került sor a Kire ismersz? (https://learningapps.org/display?v=p74opb76a17) feladatra. A kitöltést követően rendszereztük a szereplőket, s lejegyeztük a füzetbe a vázlatot (PowerPoint előadás, 6. és 8. dia).

A szereplők leírásakor mindegyik karakterhez kértem bemutatást, emiatt óramenetem a tervezetthez képest csúszott. Nagyon változatos bemutatásokat adtak a gyerekek, nem kívántam beléjük fojtani a szót.

Így viszont a tervezett feladatokból több nem valósult meg (https://learningapps.org/display?v=pdmgr0nwk17; PowerPoint előadás 10-11. dia). A jövő órán azonban a szereplők jellemzésével foglalkozunk, a kimaradt két feladatot a következő óra elején fogjuk megoldani.

A házi feladatot kijelöltem (PowerPoint előadás, 12. dia) az óra utolsó két percében. Az értékelésre óra közben is sor került (zöld pontok által).

Az előre megtervezett órát többé-kevésbé sikerült megvalósítanom. A célokat és feladatok azonban maradéktalanul teljesítettük, ezért meg is dicsértem a társaságot az óra végén.

Szilágyi-Ötvös Mónika